soc.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışması | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Genel Bakış | |
2 | Cumhuriyet öncesi İzmir Tarihi: EkonomiPolitik Dönüşüm I | Daniel Goffman, “From Village to Colonial Port City”, in The Ottoman City between East and West: Aleppo, Smyrna and Istanbul (Edhem Eldem, Daniel Goffman & B. Masters), Cambridge Studies in Islamic Civilization, 2001, pp. 79135. / Erkan Serce, “II. Meşrutiyet Döneminde İzmir”, Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp. 2342. |
3 | Cumhuriyet sonrası İzmir Tarihi: Ekonomi Politik Dönüşüm II | Alp Yücel Kaya, “19. yüzyıldan 21.yy.a İzmir’de Ekonomik Süreklilik ve Kırılmalar”, Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp. 42107. / Emel Göksu, “Kentleşmenin Kurucu Öznesi Olarak Kriz: 1929 Buhranı ve İzmir’de Mekansal Dönüşümün Yeni Aktörleri”, Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp. 135171 / Mustafa Sönmez, “Küresel Krizin İzmir’e Etkileri” Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp.171187 |
4 | Cumhuriyet öncesi İzmir Tarihi: Göç, Kimlik, Sosyal Mekan I | Philip Mansel, “İzmir: Pearl of the Levant” in Levantines from the Past to Present, Fikret Yılmaz (ed.), İzmir Ticaret Odası Kültür, Sanat ve Tarih Yayınları, pp. 3547. / Rauf Beyru, 19.yy.’da İzmir Kenti (İzmir’de Yaşama Alanları, İzmir’in Çarşıları), Literatür, 2011, pp. 89104; 159196. / Yorulmaz, Ş. (1993). “XIX. Yüzyıl’da Kozmopolit Bir Ticaret Kenti: İzmir”, Çağdaş Türkiye Tarihi Araştırmaları Dergisi, 1/.3, p.133148, İzmir. |
5 | Cumhuriyet sonrası İzmir Tarihi: Göç Kimlik, Sosyal Mekan II | Emel Göksu, 1929 Dünya Ekonomik Buhran Yıllarında İzmir ve Suç Coğrafyası, İzmir Büyükşehir Belediyesi Kent Kitaplığı, 2003, pp.5557;6381; 129145; 148151; 172173; 197230. /Ş.İlgü Özler, Politics of the Gecekondu in Turkey: The Political Choices of Urban Squatters in National Elections, Turkish Studies, 1:2, 2000, pp.3958. / Emel Kayın, “Mekansal ve SosyoEkonomik Ayrıksılıklar Geriliminde İzmir: KüreselYerel Fenomenler”, Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp. 337361 |
6 | Güncel Kentsel Meseleler: İzmir’de Göç, Kimlik, Sosyal Mekan I | Cenk Saraçoğlu, “Exclusive Recognition: the New Dimensions of the Question of Ethnicity and Nationalism in Turkey”, Ethnic and Racial Stuides, 32:4, 2008, pp.640658. / Cenk Saraçoğlu, “İzmir’de Göçmen Düşmanlığının Etnikleşmesi: Mekan Sınıf ve Kentsel Yaşam”, Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp.361403 / Neslihan Demirtaş Milz, “Neoliberal Zamanlarda İzmir ve İzmirlilik Tahayyülleri”, Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp. 403435. |
7 | Güncel Kentsel Meseleler: İzmir’de Göç Kimlik, Sosyal Mekan II | Mümtaz Peker, “Internal Migration and Marginal Sector”, Work and Occupation in Modern Turkey,Erol Kahveci et al., (eds.), London: Mansell, 1996, pp. 738. / Erol Kahveci, Theo Nichols and Nadir Sungur, “The ShoeShine Boys of İzmir” ”, Work and Occupation in Modern Turkey,Erol Kahveci et al., (eds.), London: Mansell, 1996, pp.3872. |
8 | Güncel Kentsel Meseleler: İzmir’de Kentsel Dönüşüm ve Direniş | İlkim Kaya, Rengin Zengel, “A marginal place for the Gypsy community in a prosperous city: Izmir, Turkey”, Cities, 22:2, 2005, pp. 151160. / D. Burcu Eğilmez, “İzmir’de Kentsel Dönüşüm ve Dönüştürülemeyen Zorunlu Yoksulluk Halleri” Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp. 601638. / Neslihan Demirtaş Milz and Cenk Saraçoğlu, “The Urban Renewal in Kadifekale Izmir: the Crossroads of Neoliberal Restructuring of Urban Space and Migration through Internal Displacement”, Research Report, MIREKOC Migration Research Program at the Koç University, 2010. |
9 | Güncel Kentsel Meseleler: İzmir’de Kentsel Ayrışma ve Siyasi Eğilimler | Ayona Datta and Şebnem Yücel Young, “Suburban Development and the Networks of Mobility: Sites in İzmir, Turkey”, GBER, 6:1, 2007, pp.4253. / İpek Özbek Sönmez, “Reemergence of Suburbia: The Case of İzmir, Turkey”, European Planning Studies, 17:5, 2009, pp.741763. |
10 | Güncel Kentsel Meseleler: İzmir’de Kentsel Ayrışma ve Siyasi Eğilimler II | Gülgün Tosun and Tanju Tosun, “Voter Preferences in İzmir from the November 3, 2002 to the July 22, 2007 Elections: Has the Election Map Altered?, Turkish Studies, 9:2, 2008, pp.247295. / İpek Özbek Sönmez, “Concentrated Urban Poverty: The Case of İzmir Inner Area”, European Planning Studies, 15:3, 2007. |
11 | Güncel Kentsel Meseleler: Neoliberal Politikalar ve Kent Kimliği | Deniz Yıldırım ve Evren Haspolat, “Bir Liman Kentinin Siyasal Dönüşümünün Ekonomi Politik Fay Hatları”, Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp.291337. / Şebnem Gökçen Dündar, “Rise of Culture and Fall of Planning in İzmir, Turkey”, Pasos, 8:3, 2010, pp. 5167. / Ebru Günlü, Kamil Yağcı and İge Pırnar, “Preserving Cultural Heritage and Possible Impacts on Regional Development: Case of İzmir”, http://www.regionalstudiesassoc.ac.uk/researchnetworks/past/trdpp/apr08papers/Gunlu.pdf, 2010. |
12 | Araştırma konusu ve saha çalışmaları verilerinin sunulması | |
13 | Araştırma konusu ve saha çalışmaları verilerinin sunulması | |
14 | Araştırma konusu ve saha çalışmaları verilerinin sunulması | |
15 | Araştırma konusu ve saha çalışmaları verilerinin sunulması | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Bu formda belirtilen zorunlu okumalar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Belgesel gösterimleri, misafir konuşmacılar, gazete haberleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 14 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 1 | 25 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 15 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 35 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Arazi Çalışması | 1 | 15 | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 14 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 145 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | |||||
2 | Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek | X | ||||
3 | Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. | X | ||||
4 | Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. | X | ||||
5 | Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. | X | ||||
7 | Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. | X | ||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
9 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | X | ||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. | X | ||||
12 | Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest