11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


soc.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • İzmir kentinin, ekonomik, sosyal ve politik gelişimini ve dönüşümünü, tarihsel süreç içerisinde açıklayabilecektir.
  • • Kent tarihi içerisindeki etnik toplulukların yerini analiz edebileceklerdir.
  • • İzmir özelinde göçün dinamiklerini ve toplumsal hayat üzerindeki etkilerini açıklayabileceklerdir
  • • Göçmenler ile yerleşik nüfusun ilişkilerini, kimlik, sınıf, toplumsal cinsiyet gibi temel kategoriler çerçevesinde eleştirel olarak analiz edebileceklerdir.
  • • İzmir’deki neoliberal politikaları, kentsel dönüşüm projelerini ve kentsel kimlik tartışmalarını eleştirel bir bakış açısı ile tartışabileceklerdir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Genel Bakış
2 Cumhuriyet öncesi İzmir Tarihi: EkonomiPolitik Dönüşüm I Daniel Goffman, “From Village to Colonial Port City”, in The Ottoman City between East and West: Aleppo, Smyrna and Istanbul (Edhem Eldem, Daniel Goffman & B. Masters), Cambridge Studies in Islamic Civilization, 2001, pp. 79135. / Erkan Serce, “II. Meşrutiyet Döneminde İzmir”, Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp. 2342.
3 Cumhuriyet sonrası İzmir Tarihi: Ekonomi Politik Dönüşüm II Alp Yücel Kaya, “19. yüzyıldan 21.yy.a İzmir’de Ekonomik Süreklilik ve Kırılmalar”, Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp. 42107. / Emel Göksu, “Kentleşmenin Kurucu Öznesi Olarak Kriz: 1929 Buhranı ve İzmir’de Mekansal Dönüşümün Yeni Aktörleri”, Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp. 135171 / Mustafa Sönmez, “Küresel Krizin İzmir’e Etkileri” Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp.171187
4 Cumhuriyet öncesi İzmir Tarihi: Göç, Kimlik, Sosyal Mekan I Philip Mansel, “İzmir: Pearl of the Levant” in Levantines from the Past to Present, Fikret Yılmaz (ed.), İzmir Ticaret Odası Kültür, Sanat ve Tarih Yayınları, pp. 3547. / Rauf Beyru, 19.yy.’da İzmir Kenti (İzmir’de Yaşama Alanları, İzmir’in Çarşıları), Literatür, 2011, pp. 89104; 159196. / Yorulmaz, Ş. (1993). “XIX. Yüzyıl’da Kozmopolit Bir Ticaret Kenti: İzmir”, Çağdaş Türkiye Tarihi Araştırmaları Dergisi, 1/.3, p.133148, İzmir.
5 Cumhuriyet sonrası İzmir Tarihi: Göç Kimlik, Sosyal Mekan II Emel Göksu, 1929 Dünya Ekonomik Buhran Yıllarında İzmir ve Suç Coğrafyası, İzmir Büyükşehir Belediyesi Kent Kitaplığı, 2003, pp.5557;6381; 129145; 148151; 172173; 197230. /Ş.İlgü Özler, Politics of the Gecekondu in Turkey: The Political Choices of Urban Squatters in National Elections, Turkish Studies, 1:2, 2000, pp.3958. / Emel Kayın, “Mekansal ve SosyoEkonomik Ayrıksılıklar Geriliminde İzmir: KüreselYerel Fenomenler”, Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp. 337361
6 Güncel Kentsel Meseleler: İzmir’de Göç, Kimlik, Sosyal Mekan I Cenk Saraçoğlu, “Exclusive Recognition: the New Dimensions of the Question of Ethnicity and Nationalism in Turkey”, Ethnic and Racial Stuides, 32:4, 2008, pp.640658. / Cenk Saraçoğlu, “İzmir’de Göçmen Düşmanlığının Etnikleşmesi: Mekan Sınıf ve Kentsel Yaşam”, Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp.361403 / Neslihan Demirtaş Milz, “Neoliberal Zamanlarda İzmir ve İzmirlilik Tahayyülleri”, Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp. 403435.
7 Güncel Kentsel Meseleler: İzmir’de Göç Kimlik, Sosyal Mekan II Mümtaz Peker, “Internal Migration and Marginal Sector”, Work and Occupation in Modern Turkey,Erol Kahveci et al., (eds.), London: Mansell, 1996, pp. 738. / Erol Kahveci, Theo Nichols and Nadir Sungur, “The ShoeShine Boys of İzmir” ”, Work and Occupation in Modern Turkey,Erol Kahveci et al., (eds.), London: Mansell, 1996, pp.3872.
8 Güncel Kentsel Meseleler: İzmir’de Kentsel Dönüşüm ve Direniş İlkim Kaya, Rengin Zengel, “A marginal place for the Gypsy community in a prosperous city: Izmir, Turkey”, Cities, 22:2, 2005, pp. 151160. / D. Burcu Eğilmez, “İzmir’de Kentsel Dönüşüm ve Dönüştürülemeyen Zorunlu Yoksulluk Halleri” Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp. 601638. / Neslihan Demirtaş Milz and Cenk Saraçoğlu, “The Urban Renewal in Kadifekale Izmir: the Crossroads of Neoliberal Restructuring of Urban Space and Migration through Internal Displacement”, Research Report, MIREKOC Migration Research Program at the Koç University, 2010.
9 Güncel Kentsel Meseleler: İzmir’de Kentsel Ayrışma ve Siyasi Eğilimler Ayona Datta and Şebnem Yücel Young, “Suburban Development and the Networks of Mobility: Sites in İzmir, Turkey”, GBER, 6:1, 2007, pp.4253. / İpek Özbek Sönmez, “Reemergence of Suburbia: The Case of İzmir, Turkey”, European Planning Studies, 17:5, 2009, pp.741763.
10 Güncel Kentsel Meseleler: İzmir’de Kentsel Ayrışma ve Siyasi Eğilimler II Gülgün Tosun and Tanju Tosun, “Voter Preferences in İzmir from the November 3, 2002 to the July 22, 2007 Elections: Has the Election Map Altered?, Turkish Studies, 9:2, 2008, pp.247295. / İpek Özbek Sönmez, “Concentrated Urban Poverty: The Case of İzmir Inner Area”, European Planning Studies, 15:3, 2007.
11 Güncel Kentsel Meseleler: Neoliberal Politikalar ve Kent Kimliği Deniz Yıldırım ve Evren Haspolat, “Bir Liman Kentinin Siyasal Dönüşümünün Ekonomi Politik Fay Hatları”, Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp.291337. / Şebnem Gökçen Dündar, “Rise of Culture and Fall of Planning in İzmir, Turkey”, Pasos, 8:3, 2010, pp. 5167. / Ebru Günlü, Kamil Yağcı and İge Pırnar, “Preserving Cultural Heritage and Possible Impacts on Regional Development: Case of İzmir”, http://www.regionalstudiesassoc.ac.uk/researchnetworks/past/trdpp/apr08papers/Gunlu.pdf, 2010.
12 Araştırma konusu ve saha çalışmaları verilerinin sunulması
13 Araştırma konusu ve saha çalışmaları verilerinin sunulması
14 Araştırma konusu ve saha çalışmaları verilerinin sunulması
15 Araştırma konusu ve saha çalışmaları verilerinin sunulması
16 Final
Ders Kitabı Bu formda belirtilen zorunlu okumalar
Önerilen Okumalar/Materyaller Belgesel gösterimleri, misafir konuşmacılar, gazete haberleri

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
14
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
1
25
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
15
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
1
15
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
14
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
145

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
2 Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek X
3 Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. X
4 Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. X
5 Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. X
6 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. X
7 Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. X
8 Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. X
12 Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010